Thursday, April 28, 2011

Home » who will go to hell??

who will go to hell??

 kita tahu ke kalu kita nie ke syurga atau ke neraka??? pasti tidak bukan? pasti ke semua org yang menutup aurat itu masuk syurga? tidak bukan... dan pasti semua org yg tidak menutup aurat akan masuk neraka..

tapi... bila dilihat2 zaman sekarang ini.. trend2, fesyen2 sekarang ini... menutup semua tapi tidak semua.  kenapa sy cakap macam tu? sebab lihatlah.. pakai tudung sekadar syarat menutup rambut. tahukah kalau bertudung itu syaratnya bukannya hanya menutup rambut?

bertudung yg sempurna:
1. menutup seluruh rambut
2. tidak bersanggul/ berbonjol
3. menutup dada
4. dan pastinya tidak jarang dan menampakkan leher.. < leher tu aurat>

ok. bab baju plak.. fesyen sekarang agak aneh2.. mmg aneh, peliks... baju dah ok longgar dan besar... tetttt.. lihat tangannya.. pendek? aiyyooo.. dan trend jugak sekarang ni kalau pakai baju besar2.. seluar mesti kecik atau lebih byk pkai legging/ jegging dan se-level dengannya... betul tidak?
pakaian yang ketat, yang jarang.. itu sudah pasti tidak menutup aurat.. walaupun kamu menutup semua kulit2 kamu itu. ade tak yang fikir kalau menutup aurat itu hanya menutup kulit2 kamu saja? sila la ubah pemikiran kamu, yer. yer.. yer...

sayang tak kat ayah kite? ayah sendiri jugak.. ayah, adik lelaki, abang. syg tak kat mereka? kalau syg mereka tolonglah bantu ringankan dosa yang mereka tanggung kerana dosa awk... yer.. walaupon ayah awk, abang awk, adik lelaki awk tk kisah pon awk berpakaian macam tu.. tapi mereka secara tidak langsung menanggung dosa awk.. awk tk kesian ke kat diorg? ahli keluarga awk jugak... bagi yg da kawin.. tanggungjawab jatuh kat suami.. sayangkan suami .. cinta dan kasih kepadanya... sanggup ke mmbiarkan dia menanggung dosa awk itu? mari kita ubah diri kite..


psssttt:// ini untuk aku.. klu sape2 terasa.. sorry.. amik yg baik.. yg buruk2 tu campak jauh2 dan di jadikan ikhtibar.
i wanna give u a BIG muahhhh coz u are so so so cute.. pliz do visit me again and i will give another BIG BIG BIG muahhh.. ngeeeee :D

4 comments:

LindaRahim said...

ada yg tutup dah...tp kat belog n fb letak gambar yg bukak...tepuk dada tanya iman...

Nuyu said...

btul2.. hihi

-xdeath said...

nice.. ;) entri cami yang aku suke..

Nuyu said...

yeahhhhhh